Patronat medialny 2019

Nawigacja

Artykuły: RECENZJE

Początki (prawie) wszystkiego. Recenzja kapitalnej książki nabitej ciekawostkami po same brzegi
Nie spodziewaliśmy się, że Początki (prawie) wszystkiego kryją w sobie aż tak kapitalnie opracowane treści, bogate w ilustracje i infografiki. Książkę tę czyta się tak płynnie, że nie sposób stwierdzić kiedy dotarliśmy do jej końca. Co najważniejsze – treść trafi do każdego – od ciekawej świata i Wszechświata młodzieży, przez osoby dotychczas mające zupełnie inne zainteresowania, aż po najstarszych mieszkańców naszej planety! Przekonajcie się z nami dlaczego.

Nowe teorie wszystkiego. Czy jesteśmy w stanie poznać jedyną właściwą prawdę?
Nowe teorie wszystkiego. Autor, zgodnie z nadanym książce tytułem winien zaprezentować nam własny punkt widzenia… wszystkiego? W pewnym sensie tak też czyni, ale skąd pewność, że jego teorie są tymi właściwymi? Tym bardziej, że na rynku pojawia się szereg pozycji autorów przekonanych o swoich racjach? Nad tym zastanawia się zresztą sam autor – czy kiedykolwiek uda nam się odkryć jedną teorię naukową, która będzie w stanie wyjaśnić wszystko, co zdążyło się wydarzyć i wydarzy się w przyszłości na każdym poziomie Wszechświata?

Pierwszy Człowiek - recenzja biografii Neila Armstronga
Pierwszy człowiek to autoryzowana biografia Neila Armstronga - człowieka, którego rzecz jasna nie trzeba Wam przedstawiać. Warto wspomnieć, że niemal w tym samym czasie na rynku pojawiła się zarówno książka jak i film – ten drugi z Ryanem Goslingiem w roli głównej. Nie ulega jednak naszym zdaniem wątpliwości, że bogatsza (po prostu) jest książka, na podstawie której zresztą powstał wspomniany przed momentem film. Warto więc na początku sięgnąć po wersję papierową biografii.

Magia i Stal, czyli Nik Pierumow przenosi nas do światów, jakich jeszcze nie znamy
Nie ukrywamy, że odbieramy od Was pozytywne wiadomości o publikowanych przez nas recenzjach nie tylko tytułów z kategorii „nauka”, ale także powieści, które w mgnieniu oka potrafią przenieść Was do innego świata (np. do księżycowego miasta Artemis). Nie sposób więc nie polecić Wam książki „Magia i stal”, która na półki sklepowe trafiła niespełna miesiąc temu.

Kosmiczne zachwyty Neila deGrasse'a Tysona - Recenzja
Neil deGrasse Tyson wraca w świetnym stylu! Po bardzo udanej książce „Astrofizyka dla zabieganych”, którą przyszło nam recenzować rok temu, dziś sprawdzimy potencjał drzemiący w premierowym egzemplarzu pt. „Kosmiczne zachwyty”. Usiądźcie więc wygodnie, bo właśnie zaczynamy kolejną intrygującą podróż.

Recenzja - Kosmiczne dziewczyny. 50 historii niezwykłych kobiet, które przyczyniły się do podboju kosmosu
Kosmiczne dziewczyny. Co tak właściwie kryje się pod tytułem, którego napisania podjęła się Libby Jackson - jedna z największych brytyjskich ekspertek w dziedzinie kosmologii i jednocześnie kierownik programu kosmicznego brytyjskiej Agencji Kosmicznej? Nie może być inaczej – na każdej ze stron jej książki znajdziemy biografie kobiet, które dzięki swojemu talentowi, ale i ciężkiej pracy stały się fundamentem w dążeniu ludzkości do gwiazd.

Latający cyrk fizyki - recenzja potężnego zbioru niezwykłych ciekawostek!
Latający cyrk fizyki to zbiór kilkuset historii z życia wziętych, potwierdzających fakt, że fizyka towarzyszy nam praktycznie wszędzie. Przyznać musimy, że podczas czytania bawiliśmy się świetnie, a wędrówkę przez siedem obszernych rozdziałów świadomie dawkowaliśmy sobie po kawałeczku, by frajda z obcowania z książką trwała jak najdłużej.

Fizyka w rysunkach - recenzja kolejnej perełki od Wydawnictwa PWN
PWN wykonuje kawał dobrej pracy, by każda z dziedzin nauki stawała się nam bliższa. To, co wyróżnia egzemplarze wypuszczane na rynek przez wydawnictwo, to fakt, że treść jaką prezentuje się odbiorcy jest często czytelna, łatwa w odbiorze i po prostu – atrakcyjna. Oczywiście nie brakuje też pozycji dla silnie wtajemniczonych odbiorców, ale też młodzieży lubującej się w komiksach. Jednym zdaniem – każdy znajdzie w zbiorach książkę odpowiadającą jego oczekiwaniom. Tym razem wydawnictwo uznało, iż polskim odbiorcom warto pokazać sposób w jaki amerykański autor - Don. S. Lemons ułożył odkrycia z zakresu fizyki zgromadzone przez ludzkość na przełomie 2600 lat… zaczynając od Talesa, docierając aż do teorii świetnego brytyjskiego fizyka Higgsa.

Od pyłu do życia - recenzja pozycji obowiązkowej na Waszych półkach!
Od pyłu do życia autorstwa Johna Chambers i Jacqueline Milton to tytuł, który bez większego trudu możemy rozszyfrować. Zawartość książki pozwala nam z kolei rozszyfrować mnóstwo zagadek związanych z budową Układu Słonecznego. Z całym przekonaniem twierdzimy, że w książce tej znajdziecie mnóstwo do dziś intrygujących Was zagadnień. Spróbujecie poznać i zrozumieć historię naszego Układu Słonecznego. Zaznajomicie się z tym, jak powstał, ewoluował i jaka czego go przyszłość. To rzecz jasna tylko ziarenko piasku atrakcji jakie przygotowali dla Was autorzy.

Koniec czasu. Nowa rewolucja w fizyce, czyli Julian Barbour i jego walka z istnieniem czasu...
No i stało się! Wreszcie możemy zaprezentować Wam recenzję kolejnej książki. Tym razem będzie to "Koniec czasu. Nowa rewolucja w fizyce", skonstruowana przez Juliana Barboura - kontrowersyjnego brytyjskiego fizyka, którego badania od lat skupiają się przede wszystkim na grawitacji kwantowej. Już w 1999 roku w książce "The End of Time" autor zasugerował, że czas, którego upływ odczuwamy istnieje jako iluzja. W ramach ciekawostki dodać również należy jego teorię o braku dowodu na istnienie przeszłości innego niż nasza pamięć, ale też dowodu na istnienie przyszłości, innego niż nasze przekonanie o jej istnieniu. Co tym razem przygotował dla nas Barbour? Zapraszamy do recenzji tej blisko 600-stronicowej książki, która podobnie jak poprzednie prace autora może spotkać się z krytyką ze strony zwolenników teorii czasu.

Upiorne działanie na odległość i jego wpływ na czarne dziury, Wielki Wybuch i teorię wszystkiego - Recenzja prawdziwej perły dla kochających fizykę
Mamy dla Was recenzję kolejnej ponadprzeciętnie grubej i jednocześnie niezwykle wartościowej pozycji. Czas najwyższy zabrać Was w 392 stronicową podróż pełną niesamowitości, jaką bez wątpienia serwuje nam autor – George Musser. Panie i Panowie przed Wami: Upiorne działanie na odległość i jego wpływ na czarne dziury, Wielki Wybuch i teorię wszystkiego, a wszystko to pięknie opakowane w trwałą twardą okładkę. Zaczynamy!

Kwantowy kosmos. Od wczesnego świata do rozszerzającego się universum - Recenzja książki dla zakochanych w świecie fizyki i astronomii
Troszeczkę trwało zanim pochłonęliśmy tę 384 stronicową książkę. Było jednak warto, bo mieliśmy do czynienia z genialnie skonstruowaną lekturą, bogatą w mnóstwo atomowych pigułek wiedzy. W rezultacie możemy Wam z czystym sumieniem książkę polecić. Zanim jednak ruszycie do księgarni, zapoznajcie się z naszą krótką recenzją.

Zapytaj astronautę - Recenzja książki naszpikowanej ciekawostkami!
Tym razem recenzujemy dla Was arcyciekawą pozycję, która powinna znaleźć się na półce każdego miłośnika astronomii. Jeśli jeszcze nie słyszeliście o Tim Peake – Zapytaj astronautę, to z pewnością dlatego, że książka ta pojawiła się na rynku niedawno, bo w pierwszej połowie marca 2018 roku. Najwyższy jednak czas, by zaległości szybko nadrobić!

Do zobaczenia w kosmosie - Recenzja powieści z głębszą wartością
Na naszych biurkach wylądowała ostatnio książka pt. "Do zobaczenia w kosmosie", za sprawą której poznajemy historię 11-letniego Alexa będącego dumnym właścicielem Carla Sagana – najmądrzejszego szczeniaka na świecie. Ojciec Alexa od dawna nie żyje, starszy brat mieszka daleko, a matka ma zazwyczaj „ciche dni” i sama wymaga opieki. Młody chłopiec interesuje się astronomią – na swoim „złotym iPodzie” nagrywa subiektywną, żywiołową relację z życia na Ziemi, którą pewnego dnia planuje wysłać w kosmos, najlepiej w samodzielnie skonstruowanej rakiecie. Alex w pogoni za marzeniami wyjeżdża na festiwal skupiający podobnych mu miłośników rakiet i astronomii. Ponosi wprawdzie nie jedną porażkę, ale poznaje za to ludzi, z którymi rusza w dalsza drogę, w poszukiwaniu śladów własnego ojca i nie tylko…

The Manga Guide Fizyka, czyli recenzja drugiej części komiksowej serii od PWN
Nie tak dawno recenzowaliśmy dla Was The Manga Guide Wszechświat, czyli pozycję skonstruowaną w formie japońskiego komiksu, która (co istotne) może pochwalić się zawartością bogatą w ogromną porcję wiedzy. Warto również przypomnieć, że za wydanie odpowiada wydawnictwo PWN, które zapewniło, że na rynku pojawi się cała seria The Manga Guide, na którą składać się będą części traktujące o zagadnieniach z zakresu: mikroprocesorów, baz danych, biologii molekularnej, biochemii, a także fizyki. Właśnie część poświęconą fizyce przyjdzie nam dziś dla Was zrecenzować!

Przewrotny Przybysz - Recenzja książki nie do skategoryzowania
Tym razem na nasze biurko trafiła specyficzna książka pt. Przewrotny Przybysz autorstwa Andrzeja Przewrockiego – absolwenta Uniwersytetu Jagiellońskiego, który napisał m.in. monografię „Łączenie spółek kapitałowych”. Omawiany przez nas Przewrotny Przybysz to kierunek zupełnie inny i nie da się ukryć – specyficzny.

The Manga Guide Wszechświat, czyli recenzja komiksu w stylu japońskiej mangi
Między grudniem a styczniem byliśmy nieco zabiegani. Nadrabiamy więc zaległości tak szybko jak to możliwe i przekazujemy Wam nową recenzję. Jakiś czas temu na nasze biurka trafił naprawdę ciekawy i oryginalny egzemplarz The Manga Guide Wszechświat. Jest to nietypowa pozycja skonstruowana w formie japońskiego komiksu. Warto już w tym momencie podkreślić, że za wydanie odpowiada PWN, a treść z jaką się zetknęliśmy jest ściśle związana z szeroko pojętą astronomią. Wskazać również wypada, że seria The Manga Guide składać się będzie również z odrębnych części traktujących o zagadnieniach z zakresu: mikroprocesorów, baz danych, fizyki, biologii molekularnej, biochemii

Artemis - Recenzja kolejnej powieści Andego Weira
Miłośnik astronomii nie zawsze kieruje swój wzrok w stronę książek popularnonaukowych. Doskonałą odskocznią jest powieść, której akcja toczy się gdzieś we Wszechświecie. Wiecie o tym doskonale, dlatego też pragniemy zaprezentować Wam książkę Artemis stworzoną przez Andego Weira - twórcę niezwykle popularnego już „Marsjanina”. Sprawdźmy czy przygoda, która nas czeka podkręci naszą wyobraźnię i pozwoli oderwać się od powierzchni Ziemi na czas tej wyprawy. Tego m.in. oczekujemy od takich książek!

Wszechświat krok po kroku - Recenzja
Jeśli książce nadaje się tytuł „Wszechświat krok po kroku” to musi przełożyć się to na stopniowe wdrażanie odbiorcy w tematykę i automatyczną rezygnację z metody „wrzucania na głęboką wodę”. Książka Łukasza Lamży chyba takie założenie chce realizować od samego początku. Momentami ma się wrażenie, że mamy do czynienia z ilustrowanym podręcznikiem szkolnym. Jeśli mamy z niego czerpać wiedzę i to krok po kroku brak jest miejsca na poważne potknięcia. Sprawdźmy więc jak jest w rzeczywistości.

Moda, wiara i fantazja w nowej fizyce Wszechświata - Recenzja
816 - na tylu dokładnie stronach wypowiedział się Profesor Roger Penrose w swojej nowej książce "Moda, wiara i fantazja w nowej fizyce Wszechświata". To prawdziwy spektakl dla zakochanych w fizyce, dla pracujących na co dzień z tą dziedziną nauki, dla tych którzy chcą poznać często nieszablonowy sposób myślenia autora.