Wielki wybuch. George Gamow, Fred Hoyle i debata o początkach Wszechświata - Recenzja elektryzującego pojedynku

Wielki Wybuch? Czy istnieje bardziej elektryzujący ludzkość temat? Być może. Ten należy jednak do czołówki jeśli chodzi o pobudzanie wyobraźni i wzbudzanie emocji. Wydawnictwo Copernicus Center Press wypuściło na rynek świeżutką jak ciepłe bułeczki pozycję, w której otrzymujemy wyżej wymienione atrakcje. Te torpedują nas jednak ze zdwojoną siłą, ale tak bywa jeśli w debacie zestawia się dwóch świetnych kosmologów, których teorie niekoniecznie się pokrywają.

George Gamow i Fred Hoyle od zawsze znani byli jako ekscentryczni samotnicy podążający własnymi ścieżkami. Obaj mieli niesamowitą wiedzę. Każdy z nich miał również skrajnie różne poglądy, które wykraczały poza standardy świata akademickiego. Faktem jest, że bez nich znajdowalibyśmy się obecnie na innym etapie poznawania świata fizyki.

Paul Halpern – amerykański autor i profesor fizyki na Uniwersytecie Świętego Józefa w Filadelfii postanowił przyjrzeć się sylwetkom obu Panów i zaprezentować ich tok myślenia w nowej książce. Jest to niezwykle elektryzująca pozycja, która dostarcza nie tylko gigantycznej dawki wiedzy, ale też oferuje świetną rozrywkę. Debata w wykonaniu przedstawicieli dwóch różnych światów na temat początków Wszechświata, a więc i samego Wielkiego Wybuchu musi się podobać.

Wielki wybuch. George Gamow, Fred Hoyle i debata o początkach Wszechświata to kapitalnie skonstruowana książka łącząca elementy biografii z typową książką naukową. Całość doprawia wspomniany akcent rozrywkowy, który nadaje charakterystycznego powiewu świeżości. Nie da się ukryć, że pozycja ta zbudowana została tak, by można było ją określić jako wszechstronną, a co za tym idzie atrakcyjną nie tylko dla najbardziej wtajemniczonych odbiorców obracających się w środowisku kosmologów.

Świadczy o tym również okładka, która łączy elementy retro z nowoczesnością, a biorąc pod uwagę dobór kolorystyki możemy już mówić o mieszance wybuchowej. Dokładając do tego treść o dwóch spierających się ze sobą kosmologach, prezentujących zupełnie inne zdanie na temat Wielkiego Wybuchu otrzymujemy niezłe połączenie. Czy nie sądzicie, że gra tu po prostu wszystko?

Tytuł: Wielki wybuch