Patronat medialny 2018

Astronomia24 Astronomia24

Pierwszy Człowiek - Recenzja biografii Neila Armstronga

Książki i czasopisma astronomicznePierwszy człowiek to autoryzowana biografia Neila Armstronga - człowieka, którego rzecz jasna nie trzeba Wam przedstawiać. Warto wspomnieć, że niemal w tym samym czasie na rynku pojawiła się zarówno książka jak i film – ten drugi z Ryanem Goslingiem w roli głównej. Nie ulega jednak naszym zdaniem wątpliwości, że bogatsza (po prostu) jest książka, na podstawie której zresztą powstał wspomniany przed momentem film. Warto więc na początku sięgnąć po wersję papierową biografii.

Treść "Pierwszego Człowieka" to bogactwo, które zapadnie nam w pamięć na długo i spowoduje, że misja, którą dowodził Neil Armstrong stanie się nam bliższa niż dotychczas

Czytaj dalej: Recenzję książki "Pierwszy Człowiek"...

Kosmiczna współpraca Politechniki Warszawskiej i firmy SENER

AstronautykaPorozumienie podpisane 16 stycznia 2019 r. jest elementem realizacji polskiej strategii kosmicznej. Zakłada między innymi podnoszenie kompetencji specjalistów sektora kosmicznego oraz wspólne prace naukowo-badawcze.Założenia umowy zawartej pomiędzy Politechniką Warszawską i firmą SENER obejmują konsultacje programów zajęć i studiów tak, aby jak najlepiej przygotowywały do podjęcia pracy w sektorze kosmicznym.

Politechnika Warszawska i SENER podpisują umowę o współpracy.

Czytaj dalej: O szczegółach porozumienia...

21 stycznia czeka nas całkowite zaćmienie Księżyca. Kolejna okazja dopiero w 2025 roku! (Zobacz zdjęcia)

Księżyc21 stycznia czeka nas całkowite zaćmienie Księżyca, czyli jedno z najciekawszych zjawisk astronomicznych pierwszego kwartału nowego roku. Będzie to jednocześnie kolejna okazja do obserwacji całkowitego zaćmienia Księżyca w Polsce po zaćmieniu z 27 lipca 2018 roku. Jako portal Astronomia24 podobnie jak w latach ubiegłych zrobimy wszystko abyście tego wyjątkowego zjawiska nie przegapili i przystąpili do niego doskonale przygotowani. Zapraszamy do materiału!

Całkowite zaćmienie Księżyca w 2018 roku. fot: JAREK

Czytaj dalej: O całkowitym zaćmieniu Księżyca 21 stycznia... (Zobacz zdjęcia)

ESA wybrała Thales Alenia Space na lidera misji FLEX

AstronautykaThales Alenia Space podpisał umowę z Europejską Agencją Kosmiczną (ESA) na zrealizowanie misji satelitarnej Fluorescence Explorer (FLEX). FLEX jest ósmą misją programu ESA Earth Explorer w 2015 r.. Jej start planowany jest na 2023 r. W swoim założeniu projekt wykorzysta innowacyjny instrument o nazwie FLORIS - służący mapowaniu fluorescencji roślinności Ziemi w celu ilościowego określenia aktywności fotosyntetycznej.

Monitorowanie zdrowia roślin z kosmosu w celu oceny stanu ekosystemu Ziemi

Czytaj dalej: O misji satelitarnej Fluorescence Explorer (FLEX)...

Magia i Stal, czyli Nik Pierumow przenosi nas do światów, jakich jeszcze nie znamy

Książki i czasopisma astronomiczneNie ukrywamy, że odbieramy od Was pozytywne wiadomości o publikowanych przez nas recenzjach nie tylko tytułów z kategorii „nauka”, ale także powieści, które w mgnieniu oka potrafią przenieść Was do innego świata (np. do księżycowego miasta Artemis). Nie sposób więc nie polecić Wam książki „Magia i stal”, która na półki sklepowe trafiła niespełna miesiąc temu.

Autor przenosi nas do świata zrujnowanego kataklizmem, podzielonego na dwie krainy: królestwo, gdzie rządzą prawa fizyki i racjonalizm oraz dziką i nieskażoną krainę magów - tajemniczych Rooskies.

Czytaj dalej: Recenzję książki "Magia i Stal"...

Satelita KRAKsat z AGH zabierze w kosmos zdjęcia internautów

Satelity i Sondy KosmiczneWystartowała akcja zbiórki zdjęć, które w kwietniu polecą w kosmos na pokładzie satelity KRAKsat zaprojektowanego i zbudowanego w Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Przez najbliższy tydzień miłośnicy gwiazd będą mogli zgłaszać swoje fotografie poprzez media społecznościowe oraz stronę projektu. Wewnątrz satelity autorstwa studentów z AGH znajdzie się niewielka karta pamięci, która pomieści zdjęcia chętnych uczestników akcji.

Model satelity KRAKsat.

Czytaj dalej: O szczegółach misji KRAKsat oraz akcji lecę w kosmos...

Chińska sonda kosmiczna Chang'e 4 wylądowała na niewidocznej stronie Księżyca.

Satelity i Sondy KosmiczneW czwartek 3 stycznia o godzinie 3:26 czasu polskiego chińska sonda kosmiczna Chang’e 4 wylądowała na niewidocznej stronie Księżyca poinformowała Telewizja Centralna Chin. Warto wspomnieć, że jest to pierwsza misja w historii, która tego dokonała. Sonda Chang’e 4 jest czwartą misją w ramach chińskiego programu badań Księżyca (program Chang’e). Start sondy odbył się 7 grudnia 2018 roku. Wcześniej na orbicie wokół punktu L2 układu Ziemia-Księżyc Chiny umieściły satelitę Queqiao odpowiedzialną za komunikacje między Ziemią a lądownikiem księżycowym Chang’e 4.

Pierwsze zdjęcie wykonane na powierzchni Księżyca przez Chang'e 4. Autor: Xinhua (Chiny).

Czytaj dalej: O szczegółach misji i lądowaniu sondy Chang’e 4...