O pochodzeniu czasu. Ostateczna teoria Stephena Hawkinga - Recenzja

Na nasze biurko trafiła nowa pozycja Wydawnictwa Zysk i S-ka opracowana przez przyjaciela i jednocześnie współpracownika Stephena Hawkinga. Uczony dzieli się potężną dawką wiedzy na temat intrygujący, który wciągnie nie tylko wtajemniczonych miłośników nauk ścisłych. Atutem książki jest bowiem przystępny język dla odbiorców chcących głębiej wkroczyć w ten świat.

Stephena Hawkinga nie trzeba nikomu przedstawiać. Mimo to przypomnieć wypada, że ten brytyjski fizyk teoretyczny, astrofizyk, kosmolog oraz profesor Uniwersytetu Cambridge był geniuszem, którego efekty pracy będziemy wykorzystywać bezustannie. Jego książki popularnonaukowe to bestsellery, a współczesna kosmologia nie jest w stanie istnieć bez jego działalności.

Ostateczna teoria Stephena Hawkinga - Recenzja

W nowej książce pt. „O pochodzeniu czasu. Ostateczna teoria Stephena Hawkinga” zagłębiamy się w szereg zagadnień z zakresu kosmologii oraz przede wszystkim zajmujemy się intrygującym ludzkość czasem w szerokim jego znaczeniu. Thomas Hertog, który postanowił skonstruować niniejszą książkę to znany belgijski kosmolog należący do bliskich współpracowników Stephena Hawkinga. Wspólnie pracowali nad przebudową teorii Wielkiego Wybuchu i jego konsekwencjami.

To właśnie na pytanie w jaki sposób wszechświat mógł stworzyć warunki tak doskonale sprzyjające życiu próbował podczas swojego życia odpowiedzieć Stephen Hawking. Nowa teoria kwantowa kosmosu spędzała sen z powiek tego duetu przez ponad 20 lat!

Nowa książka jest bogata pod względem merytorycznym. Treść dopełniają materiały graficzne, które pomimo przejrzystego języka stosowanego przez autora, dodatkowo ułatwiają odbiorcy poruszanie się wokół zagadnień. Za sprawą tej świetnej lektury wspólnie z autorem oraz przekazem jaki pozostawił po sobie Stephen Hawking postaramy się zrozumieć sprawy zdecydowanie większe niż sam wszechświat. Obszar fizyki kwantowej Czarnych Dziur i Wielkiego Wybuchu, a także najnowsze osiągnięcia teorii strun w bezbłędny sposób ujawniane są przed nami przez najwybitniejszych – w dodatku w sposób jaki można było sobie wymarzyć.

W ostatnim okresie swojego życia Stephen Hawking i Thomas Hertog stworzyli ostateczną teorię, proponując radykalnie nową, darwinowską wizję początków naszego uniwersum: prawa fizyki nie są wyryte w kamiennych tablicach, ale rodzą się i ewoluują, gdy opisywany przez nie wszechświat nabiera kształtu. Być może dawno temu czas nie istniał… - czytamy w zapowiedzi i jest to chyba najprecyzyjniejszy obraz tego, co czeka nas w ramach obcowania z tą kapitalną pozycją.

440-stronicowa książka, błyskawicznie po premierze światowej pojawiła się na krajowych półkach sklepowych (25 kwietnia 2023 roku). Jest to zasługa Wydawnictwa Zysk i S-ka, które teraz bez wątpienia może chwalić się niezwykle wartościowym materiałem w swoich zasobach.

Tytuł: O pochodzeniu czasu. Ostateczna teoria Stephena Hawkinga