CoRot-Exo-7b - miniaturka podobna do Ziemi?

Planety i EgzoplanetyCoRot-Exo-7b to najmniejsza planeta, jaką do tej pory udało się odkryć poza Układem Słonecznym. Temperatura na niej panująca przekracza 1000 stopni Celsjusza. Sporo informacji na temat obiektu pozostaje na razie tajemnicą, naukowcy wierzą jednak, że już wkrótce będą mogli powiedzieć o nim znacznie więcej.

fot. wikipedia.org

"Planety tego typu są nieco podobne do Neptuna – zbudowane z lodu otaczającego skaliste jądro, lecz których orbita przebiega tak blisko ich gwiazdy, że lód się roztapia, tworząc płynną powierzchnię."

Na chwilę obecną istnieje wiele tez na temat powierzchni CoRot. Nieoficjalnie uważa się, że planeta może być pokryty lawą, parą wodną, ale również skałami. Niektórzy naukowcy twierdzą nawet, że jest to tzw. wodna planeta, której istnienia do tej pory nie potwierdzono.

"Więcej informacji o odkryciu zostanie opublikowanych w specjalnym wydaniu Journal Astronomy and Astrophysics, poświęconemu odkryciom dokonanym za pomocą francuskiego orbitalnego teleskopu."

Nowe programy w dziale DOWNLOAD !

Do naszego działu download zostały dodane nowe użyteczne programy astronomiczne. Zachęcamy do pobierania.

Cabri Geometry II Plus

Cabri to niezwykle popularny i ceniony program wspomagający nauczanie przede wszystkim geometrii euklidesowej i analitycznej, ale też elementów fizyki (mechanika, optyka, kinematyka, astronomia) i innych dziedzin, które powiązane są w określonym stopniu z pojęciem ruchu. Posiada wbudowany układ współrzędnych wraz ze skalowalnymi osiami współrzędnych oraz kalkulator pozwalający na przeprowadzanie podstawowych obliczeń algebraicznych bądź funkcyjnych. Wersja II Plus zastępuje poprzednią wersję II programu i posiada w stosunku do niej szereg ulepszeń - m.in. powiększone i bardziej czytelne menu użytkownika, zmodyfikowany sposób kreślenia linii prostych, zwiększony zakres dostępnych kolorów, kontekstowe menu i możliwość dołączania rysunków lub zdjęć.

WorldWide Telescope

WorldWide Telescope to darmowe oprogramowanie przeznaczone do wizualizacji wszechświata przygotowane przez firmę Microsoft. Aplikacja jest swego rodzaju wirtualnym teleskopem skupiającym trójwymiarowe wizualizacje wszechświata oraz zdjęcia zebrane przez kosmiczne teleskopy. Dzięki WorldWide Telescope każdy fan astronomii czy oglądania nieba może odbyć fantastyczną podróż, w której może zobaczyć m. in. jak pył w Drodze Mlecznej skrapla się do gwiazd i planet czy w jaki sposób kształtowała się galaktyka miliardy lat temu. Większość elementów dostępnych w wirtualnym kosmosie oferowanym przez WorldWide Telescope można dowolnie przybliżać i oddalać. Ta funkcjonalność sprawia, że każdy może bez żadnych przeszkód spojrzeć na planety, księżyce, gwiazdy właściwe z dowolnego miejsca w galaktyce. WorldWide Telescope poza wizualizacjami galaktyk oferuje również wiele przydatnych artykułów tematycznych pochodzących z różnych źródeł oraz wiele terabajtów zdjęć pozwalających poznać wszechświat bardziej.

Test, just a XRumer 23 Stro...