Patronat medialny 2020

Leonardo bierze udział w badaniach planety Mars

Satelity i Sondy KosmiczneBadania Marsa za pomocą robotów stanowią istotę ostatnich międzynarodowych misji kosmicznych. Koncern Leonardo jest zaangażowany w badania nad najnowocześniejszymi systemami robotycznymi, które pomogą w rozwikłaniu tajemnic Czerwonej Planety. Dla celów misji NASA sprowadzenia próbek z Marsa i we współpracy z (ESA), koncern Leonardo uzyskał kontrakt wraz koncernem Airbus na fazę badań zaawansowanych nad ramieniem robotycznym łazika do pobierania próbek i uzyskał finansowanie z ESA na prowadzenie badań nad ramieniem do przenoszenia próbek dla lądownika NASA.

Leonardo bierze udział w badaniach planety Mars

Czytaj dalej: O badaniach planety Mars...

SENER Polska dostarczył urządzenia dla satelity ESA, który zbada zielone płuca świata

Satelity i Sondy KosmiczneSzacunki naukowców nie pozostawiają złudzeń: straciliśmy już ponad połowę lasów tropikalnych, które kiedyś pokrywały Ziemię. W zdobyciu dokładnych danych na temat stanu wylesienia planety i związanych z tym zmian klimatycznych, pomóc ma satelita Biomass Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA). Urządzenia wspomagające montaż satelity zaprojektowali, przetestowali i dostarczyli inżynierowie SENER Polska.

SENER Polska dostarczył urządzenia do "klimatycznej" misji kosmicznej ESA

Czytaj dalej: O urządzeniach wyprodukowanych przez SENER Polska...

Dane satelitarne mogą pomóc w ratowaniu zdrowia Europejczyków

ZiemiaZanieczyszczenie powietrza ma coraz większy wpływ na stan zdrowia ludzi. W Europie jest powodem już co ósmego zgonu. Monitorowanie jakości powietrza za pomocą satelitów może przyczynić się do lepszego informowania o jakości powietrza w krajach europejskich. To novum, ponieważ tradycyjnie wykorzystywano w tym celu tylko pomiary naziemne.

Dane satelitarne mogą pomóc w ratowaniu zdrowia Europejczyków

Czytaj dalej: O badaniach jakości powietrza za pomocą satelitów...

Leonardo dostarczył panele solarne dla misji kosmicznej JUICE

Satelity i Sondy KosmiczneDziesięć paneli fotowoltaicznych dla misji JUICE (JUpiter ICy moons Explorer) jest już gotowych. JUICE jest najambitniejszą misją programu Wizji Kosmicznej Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA), w której ważny wkład ma Włoska Agencja Kosmiczna (ASI). Airbus, jako główny wykonawca, opracowuje i buduje pojazd kosmiczny JUICE. Leonardo dostarczy panele do Airbus Defence and Space Netherlands, który opracowuje systemy fotowoltaiczne dla misji międzyplanetarnej. Nawet podczas pandemii COVID-19, koncern Leonardo zagwarantował ciągłość swojej działalności, dotrzymując terminów dostaw.

Leonardo dostarczył panele solarne dla misji kosmicznej JUICE

Czytaj dalej: O szczegółach misji JUICE...

Zmiana czasu na zimowy 2020.

ZiemiaW niedzielę (25 października) o godzinie 3:00 nastąpi zmiana czasu na zimowy. Wskazówki naszych zegarków przesuniemy na godzinę 2:00. Oznacza to wydłużony czas spania. Niestety przez najbliższe miesiące będziemy mieć do czynienia z szybko zapadającym zmrokiem. Czas zimowy zostanie wprowadzony we wszystkich krajach Unii Europejskiej oraz siedemdziesięciu państwach na całym świecie.

Zmiana czasu na zimowy 2020. © ingimage

Czytaj dalej: O zmianie czasu na zimowy 2020...

Program Startup Art. powraca

ZiemiaProgram Startup Art., którego VII. edycja planowana była na wiosnę tego roku, powraca w nowej odsłonie! Na uczestników ponownie czekają cztery wyjątkowe wydarzenia, z których będzie można skorzystać całkowicie bezpłatnie. Projekt skierowany jest głównie do osób z sektora kreatywnego, ale osoby spoza niego również są mile widziane. To dzięki łączeniu przedstawicieli różnych środowisk możliwe jest stworzenie interdyscyplinarnych zespołów, które będą razem pracować na dalszych
etapach projektu.

Program Startup Art. powraca!

Czytaj dalej: O programie Startup Art. 2020...

13 października opozycja Marsa! Najlepsza widoczność planety do 2035 roku!

Planety i EgzoplanetyWe wtorek 13 października Mars - czwarta według oddalenia od Słońca planeta Układu Słonecznego znajdzie się w opozycji względem Słońca. Zjawiskiem opozycji określa się moment, gdy dany obiekt znajduje się najbliżej Ziemi w danym roku i jednocześnie usytuowany jest po przeciwnej stronie Ziemi niż Słońce. Moment największego zbliżenia danego obiektu do Ziemi powoduje, że w tym czasie panują najlepsze warunki do jego obserwacji.

Opozycja Marsa najlepsza widoczność planety do 2035 roku!

Czytaj dalej: O opozycja Marsa i szczegółach obserwacji...