Patronat medialny 2019

Astrobazy na wakacje

AstronomiaKsiężyc, planety Układu Słonecznego, gwiazdozbiory oraz największa atrakcja letniego nieba, czyli meteory z roju Perseidów – zachęcamy do odkrywania w czasie wakacji tajemnic kosmosu przy pomocy zaawansowanych teleskopów kujawsko-pomorskich Astrobaz Kopernik. W astrobazach można obserwować planety Układy Słonecznego, planetoidy, komety, Słońce, układy podwójne lub wielokrotne, mgławice planetarne i galaktyki, a także wyjątkowe zjawiska na naszym niebie takie jak zaćmienia Słońca lub Księżyca.

Budynek Astrobazy w Kruszwicy.

- Pełnią rolę dydaktyczną i popularyzatorską, korzystają z nich zarówno szkoły, jak i lokalni pasjonaci. Od początku zależało nam, by oferowały interesujące zajęcia także latem – podkreśla marszałek Piotr Całbecki.

W okresie wakacji otwarta jest większość astrobaz. Zajęcia organizowane są przez lokalnych koordynatorów. Niektóre obserwatoria np. w Golubiu-Dobrzyniu i Kruszwicy zapraszają ponownie po wakacjach.

Propozycje astrobaz na wakacje:

-Astrobaza w Radziejowie – pokaz „Częściowe zaćmienie Księżyca” (16 lipca, od godz. 22) dla lokalnej społeczności, w sierpniu stałe dyżury i pokazy wakacyjne we wtorki i czwartki od godz. 21.

- Astrobaza w Żninie – w lipcu nocne obserwacje nieba i zwiedzanie astrobazy po uprzednim kontakcie z koordynatorem, w sierpniu stałe dyżury we wtorki i piątki od godziny 22.

- Astrobaza w Inowrocławiu – w lipcu i sierpniu obserwacje nieba we wtorki i czwartki w godzinach 13-15,

- Astrobaza w Dobrzyniu nad Wisłą – obserwacje letniego nieba i zwiedzanie astrobazy po wcześniejszym kontakcie z koordynatorami.

Więcej informacji na temat oferty astrobaz w lipcu i sierpniu oraz adresy i dane kontaktowe w załączniku.

Informacja prasowa: Beata Krzemińska rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego