Thales Alenia Space i MIPRONS opracują napęd dla satelitów zasilany wodą

Satelity i Sondy KosmiczneThales Alenia Space, spółka joint venture Thales (67%) i Leonardo (33%), oraz włoski startup MIPRONS podpisały umowę na opracowanie wysoce innowacyjnego systemu napędowego dla satelitów, wykorzystującego wodę jako paliwo. W oparciu o zastrzeżoną technologię MIPRONS, której włoski patent został rozszerzony na 49 innych krajów, zminiaturyzowany pędnik o dużej sile ciągu będzie wykorzystywał bardzo ekologiczny, ekonomiczny materiał pędny – wodę.

Innowacyjna inicjatywa ma służyć zrównoważonemu i ekologicznemu
wykorzystaniu przestrzeni kosmicznej
fot. COSMO-SkyMed Second Generation VX-2898 Mid High

Proces elektrolizy rozkłada wodę na wodór i tlen, które są wprowadzane do komory spalania. Ładując tylko wodę, system pozwoli na szybsze wykonywanie manewrów, takich jak podnoszenie się na orbitę, deorbitacja i unikanie kolizji. System jest kompaktowy i skalowalny, dzięki czemu może być stosowany na satelitach różnych rozmiarów, od małych do dużych.

Innowacyjna koncepcja MIPRONS wykorzystuje również druk 3D dla wielu komponentów.

Potężny i wysokowydajny pędnik zaprojektowany dla satelitów Thales Alenia Space będzie charakteryzował się zmniejszoną wagą i objętością. Thales Alenia Space będzie rozwijał projekt pędnika, aby osiągnąć niezawodne, wysokowydajne rozwiązanie napędowe dla małych i średnich satelitów. Oddział firmy we Włoszech będzie wspierać testy środowiskowe modelu inżynieryjnego.

Cieszymy się, że łączymy siły z firmą MIPRONS, która zdobywa coraz większe międzynarodowe uznanie. Nasza współpraca może odmienić oblicze misji kosmicznychkomentuje Massimo Claudio Comparini, dyrektor generalny Thales Alenia Space we Włoszech.Zawarta umowa potwierdza strategię Thales Alenia Space, której celem jest odgrywanie kluczowej roli w nowych inicjatywach kosmicznych. Współpracujemy z nowymi startupami specjalizującymi się w działaniach w ekosystemie kosmicznym, aby wytworzyć efekt synergii w całej branży. Zawsze chętnie podejmujemy nowe wyzwania, które podkreślają rosnące strategiczne znaczenie sektora kosmicznego.

Jestem niezwykle dumny z naszej umowy z Thales Alenia Spacedodaje Angelo Minotti, dyrektor generalny i założyciel MIPRONS.Zdobycie zaufania jednej z największych firm kosmicznych na świecie to dla nas ogromny przywilej. Nasz projekt, choć wciąż we wczesnej fazie, ma potencjał, aby zdefiniować nowy paradygmat w przestrzeni kosmicznej. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby system został uruchomiony możliwie jak najszybciej.

fot. COSMO-SkyMed Second Generation VX-2898 Mid High

Źródło: mslgroup.com, Thales Alenia Space.