26 listopada bezzałogowy lądownik InSight wyląduje na Marsie. Transmisja na żywo od godziny 20:00! (Aktualizacja)

Satelity i Sondy KosmiczneWieczorem 26 listopada bezzałogowy lądownik InSight wyląduje na Marsie. Transmisję z tego ważnego wydarzenia będą mogli śledzić widzowie na całym świecie za pośrednictwem telewizji NASA TV w internecie oraz z satelity Eutelsat Hot Bird. Przypomnijmy, że 5 maja obecnego roku w ramach programu Discovery wyniesiony został na trajektorię międzyplanetarną wiodącą ku Marsowi lądownik InSight i dwa pikosatelity projektu MarCO (Mars Cube One).

26 listopada InSight wyląduje na Marsie.
fot. NASA

Czytaj dalej: O szczegółach misji InSight (Aktualizacja)...

Deep Flow zwycięzcą pierwszego w Polsce Copernicus Hackathonu

Astronautyka40 uczestników, 8 zespołów z całej Polski, 3 ekipy finalistów i jedno najlepsze rozwiązanie. 17 listopada w warszawskim SpaceHubie wyłoniono zwycięzcę pierwszego w Polsce Copernicus Hackathon - międzynarodowego wydarzenia organizowanego w 20 miastach Europy z ramienia Komisji Europejskiej. Wygrał projekt Deep Flow - innowacyjne oprogramowanie służące do pozyskiwania informacji ze zdjęć satelitarnych.

Deep Flow zwycięzcą pierwszego w Polsce Copernicus Hackathonu

Czytaj dalej: O finale wydarzenia Copernicus Hackathon...

Już dziś premiera pierwszego odcinka produkcji filmowej pt. "W poszukiwaniu źródeł czasu" - (Film został anulowany)

KinoFilm pt. „W poszukiwaniu źródeł czasu” to historia niezwykłej podróży począwszy od Układu Słonecznego, przez odległe gwiazdy, galaktyki aż do samych narodzin Wszechświata. To historia, w której autorzy starają się przybliżyć zwykłemu człowiekowi, jak wyglądał moment, w którym tak naprawdę wszystko się zaczęło. Ludzkość wobec tego wielkiego aktu stworzenia, jest jak kropla wody w niewyobrażalnie wielkim oceanie. Premiera pierwszego odcinka już 17 Listopada o godzinie 19.00.

Premiera pierwszego odcinka już 17 Listopada o godzinie 19.00!

Czytaj dalej: O premierze filmu "W poszukiwaniu źródeł czasu" (Film został anulowany)...

(Prawie) wszystko o początkach (prawie) wszystkiego

Książki i czasopisma astronomiczneWyobraźcie sobie książkę, która odpowiada, skąd się wzięło… (prawie) wszystko: wszechświat, gwiazdy, planety, życie, cywilizacja… I wyobraźcie sobie, że książka ta nie jest opasłym, wypełnionym niestrawną naukową treścią tomiskiem, lecz niezwykle nowoczesną i wyjątkowo estetyczną pozycją, która wyjaśnia to (prawie) wszystko za pomocą najmodniejszego obecnie i najbardziej przemawiającego środka przekazu danych: infografik.

"Początki (prawie) wszystkiego"

Czytaj dalej: O nowej książce "Początki (prawie) wszystkiego" + (obszerny fragment książki!)...

"Kosmiczne zachwyty" Neila deGrasse'a Tysona

Odkryto superziemie na orbicie wokół Gwiazdy Barnarda!

Planety i EgzoplanetyEuropejskie Obserwatorium Południowe (ESO) poinformowało, iż w ramach projektu Red Dots i CARMENES dokonano zaskakującego odkrycia egzoplanety wokół najbliższej pojedynczej gwiazdy względem Słońca. Precyzując - odkrycia dokonano wokół gwiazdy Barnarda znajdującej się jedynie 6 lat świetlnych od nas. Odkryta egzoplaneta posiada masę co najmniej 3,2 mas Ziemi. Projekt Red Dots to jeden z największych projektów obserwacyjnych korzystających z wielu teleskopów na całym świecie, w tym należącego do ESO instrumentu HARPS.

Artystyczna wizja powierzchni superziemi krążącej wokół Gwiazdy Barnarda fot: ESO/M. Kornmesser