Nawigacja

Artykuły: RECENZJE

Jak zrobić szarlotkę od podstaw. W poszukiwaniu przepisu na nasz Wszechświat – od powstania atomów do Wielkiego Wybuchu - Recenzja
464 strony, które zapisał dla nas Harry Cliff – fizyk cząstek elementarnych z Uniwersytetu w Cambridge i badacz Wielkiego Zderzacza Hadronów to niezwykła podróż mająca na celu znalezienie podstawowych składników materii oraz poznania ich historii. Jest to w pewnym sensie poszukiwanie idealnego przepisu na tytułową szarlotkę, a więc po przetłumaczeniu – na otaczający nas wciąż tajemniczy Wszechświat.

Fizyka na start - Recenzja nowej książki Wydawnictwa PWN
Na rynku pojawiła się nowa książka Wydawnictwa PWN, która w doskonały sposób wprowadza młodego czytelnika w świat fizyki. Treść jest niezwykle przejrzysta, posiada przyjazną dla oka oprawę graficzną, a w dodatku zawiera szereg eksperymentów, które można wykonać w ramach obcowania z książką. Odbiorca dobrze bawiąc się nauczy się m.in. czym jest energia, siła ruch i magnetyzm.

Wielki wybuch. George Gamow, Fred Hoyle i debata o początkach Wszechświata - Recenzja elektryzującego pojedynku
Wielki Wybuch? Czy istnieje bardziej elektryzujący ludzkość temat? Być może. Ten należy jednak do czołówki jeśli chodzi o pobudzanie wyobraźni i wzbudzanie emocji. Wydawnictwo Copernicus Center Press wypuściło na rynek świeżutką jak ciepłe bułeczki pozycję, w której otrzymujemy wyżej wymienione atrakcje. Te torpedują nas jednak ze zdwojoną siłą, ale tak bywa jeśli w debacie zestawia się dwóch świetnych kosmologów, których teorie niekoniecznie się pokrywają.

O pochodzeniu czasu. Ostateczna teoria Stephena Hawkinga - Recenzja
Na nasze biurko trafiła nowa pozycja Wydawnictwa Zysk i S-ka opracowana przez przyjaciela i jednocześnie współpracownika Stephena Hawkinga. Uczony dzieli się potężną dawką wiedzy na temat intrygujący, który wciągnie nie tylko wtajemniczonych miłośników nauk ścisłych. Atutem książki jest bowiem przystępny język dla odbiorców chcących głębiej wkroczyć w ten świat.

Życie w przybliżeniu - Recenzja książki o niedoskonałościach w życiu codziennym
Życie w przybliżeniu to kolejna nowość wypuszczona na rynek przez Wydawnictwo PWN. Książka przybliża naszą rzeczywistość i ujawnia jej niedoskonałości. Czy matematyka, która traktowana jest jako nauka ścisła może być niedoskonała? Astrofizyk – Janusz Osarczuk próbuje w swojej książce udowodnić szereg otaczających nas niedoskonałości na świetnie dobranych przykładach.

Feynman Fizyka aż po grób - Recenzja biografii z dominującą garścią podręcznikowej wiedzy
W sierpniu na rynku ukazała się biografia Richarda Feynmana - jednego z najbardziej wyróżniających się fizyków zajmujących się zagadnieniami współczesnej fizyki. Fizyka aż po grób, bo tak brzmi tytuł wydaje się być strzałem w dziesiątkę. Feynman kochał tę dziedzinę nauki i momentami trudno się dziwić, że pomimo faktu, iż jest to biografia, znajdziemy w tej książce przede wszystkim ścieżkę naukową i jedynie niewielki fragment życia prywatnego.

Kosmiczne fenomeny. Szybki kurs historii astronomii - Recenzja
Mając ochotę na szybki kurs historii astronomii warto sięgnąć po Kosmiczne fenomeny Wydawnictwa PWN. Wysoka wartość edukacyjna jest elementem stałym dla książek wypuszczanych na rynek przez ten zespół. W tym przypadku nie jest inaczej. Autor treści sumiennie przeprowadza nas przez zjawiska bardzo dawne i odległe, a także stosunkowo nowe i bliskie. Omawia także metody obserwacji – od tych starożytnych po obecnie stosowane. Czego oczekiwać więcej od kursu historii astronomii?

Neil deGrasse Tyson i świetne Pytania z Kosmosu - Recenzja
Doskonale znany Wam autor – Neil deGrasse Tyson wrócił z nową książką! Tym razem przyglądamy się pozycji pt. Pytania z Kosmosu, która trafiła na nasz rynek za sprawą Wydawnictwa Słowne. Tradycyjnie nie zabrakło energii autora, humorystycznych wstawek i wspomnianej wiedzy, którą autor chętnie dzieli się ze wszystkimi od wielu lat.

Teoria względności i jej tajemnice - Recenzja kolejnej części serii dla młodzieży
Zgodnie z obietnicą prezentujemy drugą książkę wchodzącą w skład serii skierowanej do młodszego grona odbiorców. Autor poświęca się tym razem zakresowi, który obejmuje teorię względności. Znów mamy do czynienia z doskonale skonstruowaną treścią, oprawą graficzną i przejrzystością przekazu. Jeśli więc oczekujecie od książki kierowanej do dzieci i młodzieży jasnego, precyzyjnego przekazu, to z pewnością go otrzymacie. Nie ulega wątpliwości, że stopień przyswajalności wiedzy jest w tym przypadku bardzo wysoki.

Kosmos i jego tajemnice - Recenzja książki doskonałej dla młodszego grona odbiorców
Kosmos i jego tajemnice to książka skierowana do nieco młodszego grona odbiorców. Naszym zdaniem garściami czerpać będą z niej zarówno dzieci 5-letnie, jak również ciekawi świata i Wszechświata nastolatkowie pragnący na poważniej zrozumieć podstawy szeroko pojętej astronomii, a tym samym utworzyć zalążek do rozwoju pasji. Jeśli więc szukacie dla swoich pociech atrakcyjnej i wypełnionej wiedzą książki, to nie zastanawiajcie się dłużej niż przez czas jaki poświęcicie na przeczytanie naszej recenzji. Nie ulega bowiem wątpliwości, że Wydawnictwo Adamada wypuściło na rynek kompletną, świetnie zaprojektowaną pozycję.

Pozaziemskie oceany. Poszukiwanie życia w głębinach kosmosu - Recenzja
Pozaziemskie oceany. Poszukiwanie życia w głębinach kosmosu to świetna prezentacja niezwykle ciekawej i wciąż nieoklepanej tematyki. Trudno przejść bokiem obok pozycji, która kusi treścią od pierwszych zadrukowanych stron. Od pewnego czasu pozaziemskie oceany ukryte gdzieś pod gruntem na przykład księżyców Saturna, czy Jowisza zaczynają być postrzegane bardzo poważnie. Czy znajdziemy w nich życie? Takie, jakie rozpoczęło bardzo długą historię życia na planecie Ziemia? Jak dotrzeć i zbadać te tajemnicze zbiorniki wodne? Nad tym głowi się Kevin Peter Hand – astrobiolog, planetolog Jet Propulsion Laboratory NASA i jednocześnie autor omawianej książki.

Co pożera Wszechświat? I inne zagadki kosmosu - Recenzja zachwycającej książki Paula Daviesa
Co pożera Wszechświat? I inne zagadki kosmosu można uznać za perełkę wśród książek. Paul Davies - szanowany na całym świecie fizyk, kosmolog i astrobiolog z Arizona State University w niesamowicie wyróżniającym się stylu zawarł w każdym rozdziale szeroki, zróżnicowany i przede wszystkim ciekawy zestaw tematów. Całość zaprezentowana została w przejrzysty sposób, ale największe wrażenie zrobiła na nas niezwykle silna fascynacja którą Paul Davies dzieli się z czytelnikami. To jednak nie wszystko co urzekło nas w tej książce.

Droga do czarnych dziur - Recenzja
Jean-Pierre Lasota - francusko-polski astronom, fizyk teoretyczny oraz profesor nauk fizycznych wziął pod lupę intrygujące, przyciągające i tajemnicze czarne dziury. W efekcie Wydawnictwo Copernicus Center Press wypuściło w kwietniu na polski rynek 224-stronicową pozycję, która w szczegółach przybliża odbiorcy to pasjonujące zagadnienie.

Odlot. Elon Musk i szalone początki SpaceX - Recenzja
Trudne początki, szereg przeszkód, ryzyko bankructwa, ale też ogromne ambicje. Pigułkę zawierającą taki zestaw przełknął Elon Musk, o czym opowiada w najnowszej książce Odlot. Elon Musk i szalone początki SpaceX, która trafiła właśnie na półki sklepowe. Książka o niezwykle wysokim stopniu przyciągania do siebie odbiorcy opowiada o początkach gigantycznego projektu SpaceX, który po 20 latach znajduje się w miejscu zupełnie innym niż jeszcze nie tak dawno. W momencie pisania tych słów na myśl przychodzą niesamowite ilości wyniesionych satelitów, innowacyjne rozwiązania jakie dotknęły dziedzinę lotów w kosmos i wypracowana pozycja tak silna jak (pokuśmy się o to) agencji NASA.

Zaginione miasta, prastare grobowce. 100 odkryć, które odmieniły świat - Recenzja
Od lat jesteśmy świadomi, że odwiedzacie nasz portal, bo tak samo jak my jesteście niezwykle ciekawi świata i Wszechświata. Łączy nas wspólna pasja, dlatego wiemy, że lubicie nie tylko treści ściśle związane z astronomią, ale też bardziej lub mniej z nią spokrewnione. Zaginione miasta, prastare grobowce. 100 odkryć, które odmieniły świat to książka genialnie prezentująca trzy miliony lat historii naszej planety. Całość z przygodowym akcentem, bo jak inaczej nazwać relacje odkrywców z wizyt w grobowcach pełnych złota i zagrożeń, czy miastach kryjących się w centrum dżungli?

Czas kosmosu - Recenzja światowego bestsellera
Jeśli pominęliście fakt, że światowy bestseller „The Case for Space” autorstwa Roberta Zubrina od zaledwie kilku miesięcy dostępny jest na polskim rynku, to koniecznie usiądźcie na chwilę w fotelu. Za sprawą Wydawnictwa PWN szersze grono odbiorców może sięgnąć po tę genialną pozycję, w której nie tylko opisywana jest aktualnie trwająca rewolucja w lotach kosmicznych, ale też chociażby wyścig, w którym udział biorą przedsiębiorcy. Czas kosmosu, bo pod takim tytułem pozycja ukazała się w naszym kraju to także próba przewidzenia przyszłości, ocena możliwości pod kątem technologicznym, szereg uargumentowanych materiałów dotyczących pozyskiwania z kosmosu zasobów, czy plany kolonizacji mogące być jedyną drogą dla ludzkości. Całość opowiedziana w narracyjnej budzącej zaufanie formie powoduje, że wieczór z tą książką uznacie za udany.

Rover Mechanic Simulator, czyli jak zostałem mechanikiem w marsjańskim warsztacie - recenzja gry
Symulatory to coraz bardziej popularny gatunek gier, który przyjmuje się na każdej platformie – od smartfonów po konsole i pecety. Nie da się ukryć, że większość graczy jest w stanie znaleźć przynajmniej jeden symulator, który spełni ich oczekiwania i tym samym przyciągnie przed ekrany na wiele godzin. Chcecie zostać kierowcą autobusu? Nie ma problemu. Marzycie o koszeniu trawników bez wychodzenia z domu? Nic prostszego. Chcecie poznać budowę samochodów i pracować w warsztacie? Odpalcie Car Mechanic Simulator. Wolicie polatać nad świetnie odwzorowanymi miastami? Rynek oferuje Microsoft Flight Simulator. Mamy jeszcze wisienkę na torcie!

50 idei, które powinieneś znać - Nauki ścisłe
50 idei, które powinieneś znać to seria książek wprowadzająca wszystkich początkujących w świat m.in. psychologii, architektury, etyki, sztuki, fizyk, astronomii czy nauk ścisłych. Wydawnictwo PWN zadbało, by cykl był bardzo rozbudowany, czego efektem jest aż 25 części dostępnych na naszym rynku. Egzemplarz, który tym razem chcemy Wam zaprezentować trafił do sklepów w maju 2021 roku i wprowadza nas w świat nauk ścisłych pełnych twierdzeń, zasad i teorii.

50 idei, które powinieneś znać - Astronomia
50 idei, które powinieneś znać to seria książek wprowadzająca wszystkich początkujących w świat m.in. psychologii, nauk ścisłych, sztuki, fizyki czy astronomii. Wydawnictwo PWN zadbało, by cykl był bardzo rozbudowany, czego efektem jest aż 25 części dostępnych na naszym rynku. Egzemplarz, który chcemy Wam zaprezentować wiąże się z interesującymi nas najbardziej zagadnieniami ze świata szeroko pojętej astronomii.

Odyseja laserowa - Recenzja
Od kilku miesięcy na rynku można pozyskać książkę Odyseja laserowa. Tytuł prezentuje kompletną drogę laserów – od momentu powstania pierwszych działających w 1960 roku po dziś, kiedy to stosowane są w niemal każdej dziedzinie naszego życia. Autor Teodore Maiman będący jednocześnie twórcą pierwszego lasera skonstruował fantastyczną kronikę, w której opisuje trudną drogę jaką musiał przebyć, by ostatecznie osiągnąć sukces. Maiman nie pomija świata intryg i polityki, a także atmosfery jaka panowała wówczas w świecie nauki i wielkiego przemysłu. Niewątpliwie jest to ciekawa pozycja do przeczytania w jeden wieczór.