Nawigacja

Artykuły: RECENZJE

Od pyłu do życia - recenzja pozycji obowiązkowej na Waszych półkach!
Od pyłu do życia autorstwa Johna Chambers i Jacqueline Milton to tytuł, który bez większego trudu możemy rozszyfrować. Zawartość książki pozwala nam z kolei rozszyfrować mnóstwo zagadek związanych z budową Układu Słonecznego. Z całym przekonaniem twierdzimy, że w książce tej znajdziecie mnóstwo do dziś intrygujących Was zagadnień. Spróbujecie poznać i zrozumieć historię naszego Układu Słonecznego. Zaznajomicie się z tym, jak powstał, ewoluował i jaka czego go przyszłość. To rzecz jasna tylko ziarenko piasku atrakcji jakie przygotowali dla Was autorzy.

Koniec czasu. Nowa rewolucja w fizyce, czyli Julian Barbour i jego walka z istnieniem czasu...
No i stało się! Wreszcie możemy zaprezentować Wam recenzję kolejnej książki. Tym razem będzie to "Koniec czasu. Nowa rewolucja w fizyce", skonstruowana przez Juliana Barboura - kontrowersyjnego brytyjskiego fizyka, którego badania od lat skupiają się przede wszystkim na grawitacji kwantowej. Już w 1999 roku w książce "The End of Time" autor zasugerował, że czas, którego upływ odczuwamy istnieje jako iluzja. W ramach ciekawostki dodać również należy jego teorię o braku dowodu na istnienie przeszłości innego niż nasza pamięć, ale też dowodu na istnienie przyszłości, innego niż nasze przekonanie o jej istnieniu. Co tym razem przygotował dla nas Barbour? Zapraszamy do recenzji tej blisko 600-stronicowej książki, która podobnie jak poprzednie prace autora może spotkać się z krytyką ze strony zwolenników teorii czasu.

Upiorne działanie na odległość i jego wpływ na czarne dziury, Wielki Wybuch i teorię wszystkiego - Recenzja prawdziwej perły dla kochających fizykę
Mamy dla Was recenzję kolejnej ponadprzeciętnie grubej i jednocześnie niezwykle wartościowej pozycji. Czas najwyższy zabrać Was w 392 stronicową podróż pełną niesamowitości, jaką bez wątpienia serwuje nam autor – George Musser. Panie i Panowie przed Wami: Upiorne działanie na odległość i jego wpływ na czarne dziury, Wielki Wybuch i teorię wszystkiego, a wszystko to pięknie opakowane w trwałą twardą okładkę. Zaczynamy!

Kwantowy kosmos. Od wczesnego świata do rozszerzającego się universum - Recenzja książki dla zakochanych w świecie fizyki i astronomii
Troszeczkę trwało zanim pochłonęliśmy tę 384 stronicową książkę. Było jednak warto, bo mieliśmy do czynienia z genialnie skonstruowaną lekturą, bogatą w mnóstwo atomowych pigułek wiedzy. W rezultacie możemy Wam z czystym sumieniem książkę polecić. Zanim jednak ruszycie do księgarni, zapoznajcie się z naszą krótką recenzją.

Zapytaj astronautę - Recenzja książki naszpikowanej ciekawostkami!
Tym razem recenzujemy dla Was arcyciekawą pozycję, która powinna znaleźć się na półce każdego miłośnika astronomii. Jeśli jeszcze nie słyszeliście o Tim Peake – Zapytaj astronautę, to z pewnością dlatego, że książka ta pojawiła się na rynku niedawno, bo w pierwszej połowie marca 2018 roku. Najwyższy jednak czas, by zaległości szybko nadrobić!

Do zobaczenia w kosmosie - Recenzja powieści z głębszą wartością
Na naszych biurkach wylądowała ostatnio książka pt. "Do zobaczenia w kosmosie", za sprawą której poznajemy historię 11-letniego Alexa będącego dumnym właścicielem Carla Sagana – najmądrzejszego szczeniaka na świecie. Ojciec Alexa od dawna nie żyje, starszy brat mieszka daleko, a matka ma zazwyczaj „ciche dni” i sama wymaga opieki. Młody chłopiec interesuje się astronomią – na swoim „złotym iPodzie” nagrywa subiektywną, żywiołową relację z życia na Ziemi, którą pewnego dnia planuje wysłać w kosmos, najlepiej w samodzielnie skonstruowanej rakiecie. Alex w pogoni za marzeniami wyjeżdża na festiwal skupiający podobnych mu miłośników rakiet i astronomii. Ponosi wprawdzie nie jedną porażkę, ale poznaje za to ludzi, z którymi rusza w dalsza drogę, w poszukiwaniu śladów własnego ojca i nie tylko…

The Manga Guide Fizyka, czyli recenzja drugiej części komiksowej serii od PWN
Nie tak dawno recenzowaliśmy dla Was The Manga Guide Wszechświat, czyli pozycję skonstruowaną w formie japońskiego komiksu, która (co istotne) może pochwalić się zawartością bogatą w ogromną porcję wiedzy. Warto również przypomnieć, że za wydanie odpowiada wydawnictwo PWN, które zapewniło, że na rynku pojawi się cała seria The Manga Guide, na którą składać się będą części traktujące o zagadnieniach z zakresu: mikroprocesorów, baz danych, biologii molekularnej, biochemii, a także fizyki. Właśnie część poświęconą fizyce przyjdzie nam dziś dla Was zrecenzować!

Przewrotny Przybysz - Recenzja książki nie do skategoryzowania
Tym razem na nasze biurko trafiła specyficzna książka pt. Przewrotny Przybysz autorstwa Andrzeja Przewrockiego – absolwenta Uniwersytetu Jagiellońskiego, który napisał m.in. monografię „Łączenie spółek kapitałowych”. Omawiany przez nas Przewrotny Przybysz to kierunek zupełnie inny i nie da się ukryć – specyficzny.

The Manga Guide Wszechświat, czyli recenzja komiksu w stylu japońskiej mangi
Między grudniem a styczniem byliśmy nieco zabiegani. Nadrabiamy więc zaległości tak szybko jak to możliwe i przekazujemy Wam nową recenzję. Jakiś czas temu na nasze biurka trafił naprawdę ciekawy i oryginalny egzemplarz The Manga Guide Wszechświat. Jest to nietypowa pozycja skonstruowana w formie japońskiego komiksu. Warto już w tym momencie podkreślić, że za wydanie odpowiada PWN, a treść z jaką się zetknęliśmy jest ściśle związana z szeroko pojętą astronomią. Wskazać również wypada, że seria The Manga Guide składać się będzie również z odrębnych części traktujących o zagadnieniach z zakresu: mikroprocesorów, baz danych, fizyki, biologii molekularnej, biochemii

Artemis - Recenzja kolejnej powieści Andego Weira
Miłośnik astronomii nie zawsze kieruje swój wzrok w stronę książek popularnonaukowych. Doskonałą odskocznią jest powieść, której akcja toczy się gdzieś we Wszechświecie. Wiecie o tym doskonale, dlatego też pragniemy zaprezentować Wam książkę Artemis stworzoną przez Andego Weira - twórcę niezwykle popularnego już „Marsjanina”. Sprawdźmy czy przygoda, która nas czeka podkręci naszą wyobraźnię i pozwoli oderwać się od powierzchni Ziemi na czas tej wyprawy. Tego m.in. oczekujemy od takich książek!

Wszechświat krok po kroku - Recenzja
Jeśli książce nadaje się tytuł „Wszechświat krok po kroku” to musi przełożyć się to na stopniowe wdrażanie odbiorcy w tematykę i automatyczną rezygnację z metody „wrzucania na głęboką wodę”. Książka Łukasza Lamży chyba takie założenie chce realizować od samego początku. Momentami ma się wrażenie, że mamy do czynienia z ilustrowanym podręcznikiem szkolnym. Jeśli mamy z niego czerpać wiedzę i to krok po kroku brak jest miejsca na poważne potknięcia. Sprawdźmy więc jak jest w rzeczywistości.

Moda, wiara i fantazja w nowej fizyce Wszechświata - Recenzja
816 - na tylu dokładnie stronach wypowiedział się Profesor Roger Penrose w swojej nowej książce "Moda, wiara i fantazja w nowej fizyce Wszechświata". To prawdziwy spektakl dla zakochanych w fizyce, dla pracujących na co dzień z tą dziedziną nauki, dla tych którzy chcą poznać często nieszablonowy sposób myślenia autora.

Astrofizyka dla zabieganych - Recenzja
Czas ruszyć w kolejną podróż! Na nasze biurka trafił egzemplarz książki „Astrofizyka dla zabieganych” wydawnictwa Insignis. Sugerując się tytułem i wielkością książki od razu w głowie pojawiła się u nas myśl, że tym razem przyjdzie nam zrecenzować pozycję, która spełni oczekiwania tych, którzy chcieliby poświęcać swojemu hobby więcej czasu, ale z różnych względów nie mogą sobie na to pozwolić. Sprawdźmy co kryje się za tą przemyślaną i estetyczną okładką i czy fani grubszych książek będą mieć prawo do niezadowolenia.

Przechytrzyć Murphy'ego czyli matematyka na co dzień - Recenzja
Dziś zrecenzujemy dla Was książkę „Przechytrzyć Murphy'ego czyli matematyka na co dzień” Wydawnictwa PWN. Czy o matematyce można napisać ciekawą książkę? Zainteresowani tą dziedziną nauki z pewnością to potwierdzą. Z kolei jeśli jesteście humanistami lub po prostu niekoniecznie wielbicie matematykę, to możecie bez dalszego uzasadnienia uznać, że nie chcecie mieć już z nią do czynienia. No chyba, że pojawia się u Was chęć przekonania – jak często matematyka towarzyszy Wam w codziennym życiu.

Nie mamy pojęcia - Recenzja książki wydawnictwa Insignis
Zauważyliśmy, że spodobał Wam się dział, w którym prezentujemy recenzje ciekawych pozycji książkowych pojawiających się na rynku. Lubimy dzielić się z Wami książkami, których czytanie sprawia sporo frajdy i przy tym pomaga rozwijać się w obszarze naszego wspólnego hobby. Tym razem jeszcze przed oficjalną premierą przewidzianą na 25.10.2017 r. otrzymaliśmy recenzencki egzemplarz „Nie mamy pojęcia” wydawnictwa Insignis i chcemy podzielić się z Wami własnymi odczuciami.

W stronę nieba. Interaktywna szkoła astronomii - Recenzja
Zbliża się jesień. Krótsze dni i dłuższe wieczory to doskonały moment, by sięgnąć po książkę. Na nasze biurko trafiła kolejna pozycja Wydawnictwa PWN - W stronę nieba. Interaktywna szkoła astronomii. Coś na zachętę? Książkę czyta się świetnie, autor pisze jasno i atrakcyjnie dla odbiorcy i czuć to już od samego początku. Treść wciąga nie od 50 strony, a już od pierwszych słów wstępu. Nie jest to przesada.

Logika i argumentacja. Praktyczny kurs krytycznego myślenia - Recenzja
Recenzja goni recenzję. Tym razem przedstawię Wam książkę „Logika i argumentacja. Praktyczny kurs krytycznego myślenia” autorstwa Pana Andrzeja Kisielewicza. Jest to książka która mimo, że nie jest typową pozycją traktującą o szeroko pojętej astronomii, to jest w stanie zainteresować przynajmniej część z Was. Dlaczego? Miłośnicy astronomii często związani są w jakiś sposób z naukami ścisłymi. Nawet jeśli nie są, to wielu z nich nie jest zamknięta na nowe źródła wiedzy. Czego między innymi uczy autor? Po prostu - jak w codziennych i niewydumanych sytuacjach porządnie myśleć.

Poza Ziemię... Historia lotów międzyplanetarnych - Recenzja
Poza Ziemię… Historia lotów międzyplanetarnych to kolejna książka, którą poddamy recenzji. Oczekiwania wobec tego tytułu automatycznie poszybowały poza granicę atmosfery ziemskiej. Wszystko za sprawą tematyki jakiej omówienia podjął się autor – Pan Krzysztof Ziółkowski. Już we wstępie drodzy czytelnicy rozwiewam wszelkie wątpliwości – tak ta książka to pigułka naprawdę ciekawych danych na temat dotychczasowych lotów międzyplanetarnych. To nie wszystko, bowiem w książce przeczytamy nie tylko o samych lotach. Autor wędruje po tematach bliskich głównemu zagadnieniu i przyznacie rację, że to tylko wzbogaca książkę.

Recenzja książki Laboratorium w szufladzie. Fizyka.
Dziś przedstawimy Wam kolejną odsłonę książki z serii Laboratorium w Szufladzie. Po optyce przyszedł czas na fizykę. Podobnie jak poprzednio, także i tym razem mamy do czynienia ze zbiorem doświadczeń i projektów o trzech stopniach trudności. Książka ta z pewnością przypadnie do gustu tym, którzy fizykę trawią lepiej niż klasyczni humaniści i ponadto rzecz jasna wszystkim, którzy zniechęceni szkolnymi lekcjami fizyki chcą podejść do niej raz jeszcze – z nadzieją, że może być ciekawiej niż podczas 45-minutowych maratonów w szkolnej ławce.

Recenzja książki Laboratorium w szufladzie. Optyka.
Na biurko naszej redakcji trafiła pozycja książkowa, która bez wątpienia trafi do gustu czytelników lubiących poza treścią przejść do świata doświadczeń i eksperymentów. Książka wydawnictwa PWN „Laboratorium w szufladzie. Optyka” to pozycja, dzięki której możliwe stanie się samodzielne wykonanie konstrukcji optycznych. To idealne połączenie zabawy z nauką dla pasjonatów tego działu fizyki, ale też tych, którzy podjęli świadomą decyzję, że chcą wejść w jej świat.