Zobacz zdjęcie niedostrzegalnej z Ziemi ciemnej strony Saturna

Planety i EgzoplanetyTo jasne, że z Ziemi możemy zaobserwować tylko dzień na Saturnie. Na szczęście dla ludzkości pracują obiekty takie jak sondy. W tym przypadku mowa o Cassini, która 15 września 2017 r. spłonęła kończąc swoją pracę. Jednak zanim ten moment nastąpił do biur naukowców trafiły gigabajty danych, które prezentowane będą jeszcze przez wiele miesięcy.

Cassini zawdzięczamy fantastyczne fotografie m.in. pow. Saturna, jego pierścieni i księżyców.
fot. NASA/JPL-Caltech/Space Science Institute

Czytaj dalej: I zobacz zdjęcie ciemnej strony Saturna...

Bobby Ray twierdzi, że Ziemia jest płaska i zbiera środki na satelitę

ZiemiaCzas udowodnić, że Ziemia jest płaska. Do takiego wniosku doszedł raper Bobby Ray, który od jakiegoś czasu spiera się z naukowcami. Raper zadaje pytania, jest przekonany co do swoich racji i zbiera środki na wysłanie satelity w przestrzeń. Eksperci starają się wyjaśniać jego wszelkie wątpliwości, ale zdaniem rapera jest to jedno wielkie kłamstwo.

Milion dolarów - tyle raper potrzebuje, by wysłać satelitę w przestrzeń kosmiczną.

Czytaj dalej: O teorii rapera...

Nie mamy pojęcia - oryginalna książka wyd. Insignis tuż przed premierą

Książki i czasopisma astronomiczneZauważyliśmy, że spodobał Wam się dział, w którym prezentujemy recenzje ciekawych pozycji książkowych pojawiających się na rynku. Lubimy dzielić się z Wami książkami, których czytanie sprawia sporo frajdy i przy tym pomaga rozwijać się w obszarze naszego wspólnego hobby. Tym razem jeszcze przed oficjalną premierą przewidzianą na 25.10.2017 r. otrzymaliśmy maszynopis książki „Nie mamy pojęcia” wydawnictwa Insignis i już za kilka dni opublikujemy dla Was recenzję. Tymczasem krótka zapowiedź.

Humorystyczna oprawa graficzna oraz m.in. zastosowany prosty język tworzą w efekcie oryginalną i jednocześnie ciekawą pozycję

Czytaj dalej: Zapowiedź książki "Nie mamy pojęcia"...

Premiera filmu Salut 7. Historia jednej z najtrudniejszych misji.

Kino21 września miała miejsce światowa premiera filmu Salut 7 (Салют-7) reżysera Klima Shipenko opowiadająca prawdziwą historię wydarzeń z roku 1985. Salut 7 to ostatnia załogowa stacja kosmiczna wysłana na orbitę 19 kwietnia 1982 roku w ramach programu Salut - Historia filmu skupia się głownie na roku 1985 gdy 7 marca orbitująca stacja w trybie bezzałogowym utraciła łączność z centrum kontroli na Ziemi i niespodziewanie mogła zacząć obniżać swoją orbitę, co groziło niekontrolowaną deorbitacją prawie 20 tonowej stacji.

Grafika promująca film Salut 7 (Салют-7)

Czytaj dalej: O szczegółach filmu Salut 7 oraz zobacz premierowy zwiastun...

26 września Międzynarodowa Stacja Kosmiczna (ISS) powróci nad wieczorne polskie niebo

AstronomiaPrzez najbliższe tygodnie dni stawać się będą coraz krótsze. Sprzyja to prowadzeniu obserwacji nocnego nieba. Jednym z ciekawszych obiektów na nocnym niebie i możliwym do zaobserwowania w najbliższych dniach będzie Międzynarodowa Stacja Kosmiczna (ISS). Wciąż niewiele osób zdaje sobie sprawę jak ciekawą atrakcją są jasne przeloty stacji, do których dochodzi nawet kilka razy w ciągu jednego wieczoru. Już od wtorku 26 września będziemy mogli się o tym przekonać na własnej skórze o dogodnej dla każdego porze.

Stację Kosmiczną (ISS) możemy obserwować stosunkowo często

Czytaj dalej: O przelotach i obserwacji Międzynarodowej Stacji Kosmicznej ISS...

22 września rozpocznie się astronomiczna jesień 2017

Ziemia22 września o godzinie 22:01 (czasu polskiego) rozpocznie się astronomiczna jesień. W czwartek czeka nas więc równonoc jesienna czyli moment, w którym Słońce przemieści się ze znaku Panny w znak Wagi. Słońce przez pół roku będzie oświetlać słabiej półkulę północną, a mocniej południową. Dzień jak i noc tego dnia będą trwać niemal równo po 12 godzin. Zmiany pór roku zawdzięczamy temu, że kąt osi obrotu Ziemi zmienia się nieustannie w stosunku do orbity Ziemi wokół Słońca.

Jesień przez wielu uważana jest za najpiękniejszą porę roku.

Czytaj dalej: O początku astronomicznej jesieni 2017...