Patronat medialny

Astronomia24 Astronomia24

Kula ognia na nocnym niebie. Tym razem nad Holandią i Belgią.

Meteory i MeteorytyJasna kula ognia została zauważona w Holandii i Belgii. Co ciekawe bohaterem zdarzenia był zaledwie kilkucentymetrowy meteor, który rozświetlił niebo wchodząc w ziemską atmosferę. Obiekt dostrzeżony został przez wielu miłośników astronomii – w tym przez Stowarzyszenia Meteorologii i Astronomii, którzy przy użyciu aparatów fotograficznych z soczewkami typu „rybie oko” wykonali fantastyczne zdjęcia.

Obiekt uległ całkowitemu spaleniu 53km nad powierzchnią Ziemi

Czytaj dalej: O kuli ognia nad Holandią i Belgią...

Chiński statek kosmiczny Tiangong 1 coraz szybciej obniża orbitę. Deorbitacja początkiem 2018 roku.

Satelity i Sondy KosmiczneW marcu 2016 roku Chińska Narodowa Agencja Kosmiczna podała do informacji, że statek kosmiczny Tiangong 1 zostanie zdeorbitowany, a kontrola nad nim została utracona. Deorbitacja wiąże się z niekontrolowanym wejściem w atmosferę Ziemi ponad 8 tonowej stacji. Miejsce upadku nie jest znane, co podczas niekontrolowanej deorbitacji jest zjawiskiem naturalnym. Można podejrzewać, że część elementów nie ulegnie całkowitemu spaleniu, a większe z nich przetrwają i uderzą w Ziemię.

Artystyczna ilustracja chińskiego statku Tiangong 1 Autor CMSE

Czytaj dalej: O wejściu w atmosferę Ziemi statku Tiangong 1... (Aktualizacja 17.10.2017)

Zaćmienie Słońca 2017 w USA widziane ze stratosfery

Ziemia21 sierpnia podczas całkowitego zaćmienia słońca w Ameryce Północnej grupa studentów z Earth to Sky Calculus przeprowadziła kolejne bardzo ciekawe badanie naukowe na obszarze stratosfery. Celem badania było wysłanie 11 balonów meteorologicznych, dzięki którym możliwe było wykonanie fantastycznych zdjęć i materiału wideo cienia Księżyca padającego na powierzchnie Ziemi z wysokości prawie 31 kilometrów.

Cień Księżyca podczas zaćmienia Słońca w USA.

Czytaj dalej: O szczegółach misji i zobacz materiał wideo...

Uprawa sałaty na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej właśnie się rozpoczyna!

Statki kosmiczneUprawa warzyw na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej właśnie się rozpoczyna. To nie tylko dobra zabawa i urozmaicenie dla załogi, ale też istotne badania. W przyszłości misje kosmiczne będą jeszcze dłuższe. Niezbędnym elementem każdej z nich będzie więc uprawa własnych produktów. Trzeba jednak ustalić jak warunki kosmiczne wpływają na ich rozwój. Zahamowanie wzrostu kilka miesięcy po starcie z Ziemi byłoby gigantycznym problemem...

Uprawa roślin na ISS to dobra zabawa i jednocześnie ważny krok dla przyszłych długich misji kosmicznych.

Czytaj dalej: O uprawie roślin na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS)...

Wyślij swoje nazwisko na Marsa i stań się częścią statku InSight!

NASABezzałogowy lądownik InSight wyląduje na marsie w listopadzie 2018 roku. Wyposażony będzie w kilka przyrządów naukowych oraz chip, na którym zapisane zostaną nazwiska mieszkańców naszej planety. Każdy z Was może stać się częścią lądownika. Być może za kilka tysięcy lat ktoś odczyta je wspominając tę misję, której celem będzie zbadanie wnętrza Marsa.

Nazwiska zostaną zapisane na chipie zainstalowanym na lądowniku.

Czytaj dalej: O misji i sprawdź jak wysłać swoje nazwisko na Marsa...

Zobacz zdjęcie niedostrzegalnej z Ziemi ciemnej strony Saturna

Planety i EgzoplanetyTo jasne, że z Ziemi możemy zaobserwować tylko dzień na Saturnie. Na szczęście dla ludzkości pracują obiekty takie jak sondy. W tym przypadku mowa o Cassini, która 15 września 2017 r. spłonęła kończąc swoją pracę. Jednak zanim ten moment nastąpił do biur naukowców trafiły gigabajty danych, które prezentowane będą jeszcze przez wiele miesięcy.

Cassini zawdzięczamy fantastyczne fotografie m.in. pow. Saturna, jego pierścieni i księżyców.

Czytaj dalej: I zobacz zdjęcie ciemnej strony Saturna...

Bobby Ray twierdzi, że Ziemia jest płaska i zbiera środki na satelitę

ZiemiaCzas udowodnić, że Ziemia jest płaska. Do takiego wniosku doszedł raper Bobby Ray, który od jakiegoś czasu spiera się z naukowcami. Raper zadaje pytania, jest przekonany co do swoich racji i zbiera środki na wysłanie satelity w przestrzeń. Eksperci starają się wyjaśniać jego wszelkie wątpliwości, ale zdaniem rapera jest to jedno wielkie kłamstwo.

Milion dolarów - tyle raper potrzebuje, by wysłać satelitę w przestrzeń kosmiczną.

Czytaj dalej: O teorii rapera...