Zapowiedź książki "Zapytaj astronautę" - Wszystko, co powinieneś wiedzieć o podróżach i życiu w kosmosie

Książki i czasopisma astronomiczneCzy będąc w kosmosie można wstawiać posty na Facebooka? Czy ludzkie serce bije tam wolniej niż na Ziemi? I czy wizyta w toalecie może być ryzykowana? To tylko kilka z setki pytań, na które odpowiada Tim Peake – astronauta, który dotarł na pokład Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. „Zapytaj astronautę” pełna jest humoru, a przy tym naprawdę wiele można się z niej nauczyć. Premiera książki już 16 marca.

Premiera książki "Zapytaj astronautę" już 16 marca.

Tim Peake by dotrzeć na pokład Międzynarodowej Stacji Kosmicznej pokonał 9 tysięcy innych kandydatów. Jako astronauta przemierzył 125 milionów kilometrów. Ziemię okrążył 3 tysiące razy. Zapytany, jak zdołał to osiągnąć, odpowiedział: „Wystarczy marzyć.” Gdy wrócił postanowił odpowiedzieć na wszelkie możliwe pytania dotyczące pobytu w kosmosie. Tak powstało „Zapytaj astronautę”. Autor w książce dzieli się z czytelnikami przemyśleniami na temat każdego aspektu swojej misji. Zaczynając od tęsknoty za bliskimi, kończąc na piciu herbaty, które może odbywać się tylko na stojąco.

Jak w kosmosie pierze się ubrania? Czy jedzenie smakuje tak samo? Jakie języki trzeba znać, aby zostać astronautą? To pytania, które nurtują nie tylko fanów kosmosu. „Zapytaj astronautę” zdradza, iż na pokładzie stacji kosmicznej nie ma pralki, a woda jest bardzo cennym zasobem, stąd też astronauci noszą to samo ubranie oraz bieliznę przez kilka dni. Na pokładzie stacji istnieje także specjalny „kosmiczny jadłospis”, w którego skład wchodzą głównie produkty, których waga nie pozwala na ucieczkę w kosmos. Tim Peake stworzył książkę, która stanowi zbiór naukowych odpowiedzi na zarówno praktyczne, jak i absurdalne pytania. Wzbogaconą o wiele prywatnych zdjęć pochodzących z wyprawy. Pozycja pełna jest humoru, a przy tym, naprawdę zaskakująco wiele można się z niej nauczyć, szczególnie z zakresu chemii oraz fizyki.

Autor – doświadczony pilot przekonuje, iż aby dowiedzieć się, jak pachnie kosmos, trzeba uparcie dążyć do celu. Według niego w pracy astronauty najważniejsze są: zapał, entuzjazm, charakter oraz odpowiedzialność.

Tim Peake – pierwszy Brytyjczyk, który dotarł na pokład Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Spędził tam niemal pół roku na badaniach i eksperymentach w stanie nieważkości. Uczył latania w prywatnych szkołach, uzupełniał swe wykształcenie na Uniwersytecie w Portsmouth, zbierał i opracowywał doświadczenia bojowych lotów pilotów Apache w Afganistanie. Aż, mając ogromne doświadczenie praktyczne i naukowe, złożył swą aplikację, gdy Europejska Agencja Badań Kosmicznych zaczęła szukać kandydatów na astronautów.

Tytuł: „Zapytaj astronautę”
Autor: Tim Peake
Przekład: Zbigniew Kościuk
Wydawnictwo Kobiece (Link)
Data premiery: 16marca

Okładka książki "Zapytaj astronautę"

Informacja prasowa: businessandculture.pl, Wydawnictwo Kobiece.